Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy honlapunk a felhasználói élmény fokozásának érdekében cookie-kat alkalmazunk. A honlapunk használatával ön a tájékoztatásunkat tudomásul veszi.
Ma tartják a Hungarian Battery Week konferencia második napját, amelyen a fókusz az emobilitáson van. Az eseményen felszólalt Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter, aki értékelte az európai e-autó piac helyzetét.
Az Európai Unió az utóbbi években egyre kritikusabb álláspontot képvisel Kínával szemben, különösen annak Oroszországhoz fűződő szoros kapcsolatai miatt. Az új Európai Bizottság pedig teljesen eltávolodna Pekingtől, az új biztosjelöltek egy keményebb irányvonalat hirdetettek meg, amely Kínát már nem csupán gazdasági versenytársként, hanem rendszerszintű riválisnak tekinti.
Az EXIM Magyarország a Baross Gábor Újraiparosítási Hitelprogram teljes, 1200 milliárd forintos keretösszegének 84 százalékát, azaz 1011 milliárd forintot folyósított a magyar vállalkozások számára. A hitelprogram eddig 1436 hazai vállalat fejlődéséhez és versenyképességének megerősítéséhez járult hozzá - közölte az EXIM.
November 1-jétől az eddigi 5% helyett 3,5%-os fix kamattal lesznek igénybe vehetők a magyar mikro-, kis- és középvállalkozások számára a Széchenyi Kártya Program beruházási típusú hiteltermékei. Egy 100 milliós, 10 évre felvett hitel esetében ez több mint negyedével kisebb finanszírozási terhet jelent a vállalkozásoknak, emellett a garanciadíjakat is elengedik 2025 közepéig.
A beérkezett igénylések száma a négyezret közelíti, 3055 pályázat esetében pedig a kedvező döntések is megszületettek az elektromosautó-vásárlást támgató állami pályázaton - közölte az Energiaügyi Minisztérium.
Európában nemhogy csökkent, hanem emelkedett az elektromos autók átlagos értékesítési ára az elmúlt években. Ebben fontos szerepet játszott az is, hogy a gyártók a nagyobb méretű, prémium elektromos autók irányába mozdultak el a profit érdekében ahelyett, hogy olcsóbb, szélesebb tömegek számára elérhető elektromos autókat gyártottak és értékesítettek volna.
Az Xpeng kínai elektromos autógyártó hosszú távon elkötelezett marad az európai piac mellett, annak ellenére, hogy az Európai Unió által bevezetett magasabb vámtarifák jelentős nyomást gyakorolnak a vállalat üzleti modellejére - számolt be a CNBC.