Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy honlapunk a felhasználói élmény fokozásának érdekében cookie-kat alkalmazunk. A honlapunk használatával ön a tájékoztatásunkat tudomásul veszi.
Meghaladta az 500 milliárd forintot az EXIM Magyarország által a Demján Sándor Programban meghirdetett konstrukcióikra befogadott hitelkérelmek összege. A 600 milliárd forintra bővített keretösszeg eléréséig már csak kevesebb mint 100 milliárd forint áll a cégek rendelkezésére a kedvező finanszírozási lehetőségekből – hívta fel a figyelmet a bank.
2025 augusztusában tovább emelkedtek az árak a magyar használtautó-piacon: az eladó hirdetések kínálati átlagára 5,5 millió forint volt, szemben a 2024 augusztusában regisztrált 5,3 millióval. Az autók közel 90%-át 10 millió forint alatt kínálták, de nőtt a 5–10 milliós és 10 millió forint feletti árkategóriák aránya is. A Használtautó.hu és a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) augusztusi jelenté
A koronavírus-járvány után a régió élmezőnyébe tartozott, de már több éve lassuló pályán mozog a magyar ipar. Az MNB mostani elemzéséből kiderül, hogyan előzött le minket a régió. A visszaeséshez különösen hozzájárult az akkumulátorgyártás, az autóiparban pedig az elektromos átállás is visszavetette a termelést.
Az amerikai kormány 25%-os vámot vet ki az importált nehézgépjárművekre, ami jelentősen érinti az európai teherautó-gyártókat. A bejelentés hatására a Daimler Truck és a Volkswagen leányvállalata, a Traton részvényei estek, míg a Volvo papírjai emelkedtek - tudósított a Bloomberg.
A múlt héten megtartott müncheni autószalon nem csupán az új modellek és koncepcióautók bemutatásáról szólt, hanem arról is, hogy az európai autóipar képes-e felvenni a versenyt az elektromos autók globális piacán. Miközben a BMW és a Mercedes fontos SUV-újdonságokkal villantott, a kínai gyártók rekordlétszámban vonultak fel, nagy terveik vannak az európai autópiacon.
A Covid-veszélyhelyzetet követően a kamatstop rendeletet a Kormány annak ellenére hosszabbította meg ismétlődően, hogy a járvány miatti veszélyhelyzet már nem állt fenn. Ekként a felszámítható kamat változatlan maradt a növekvő kamatkörnyezet ellenére is.
Czepek Gábor energiaügyi miniszterhelyettes bejelentette, hogy a kormány 30 milliárd forintról 40 milliárd forintra emeli a a vállalatok számára létrehozott elektromos autó vásárlására szánt támogatás keretösszegét.