Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy honlapunk a felhasználói élmény fokozásának érdekében cookie-kat alkalmazunk. A honlapunk használatával ön a tájékoztatásunkat tudomásul veszi.
Az Európai Unió miniszterei nyolc tagállam - köztük Magyarország - aggályait követően megállapodtak az Európai Bizottság új gépjárművek kibocsátására vonatkozó javaslatának módosításáról. Az országok azzal érveltek, hogy a javasolt változtatások potenciálisan elvonhatják a befektetéseket az elektromos járműipartól.
Várhatóan újabb 100 bázisponttal 13 százalékra csökken az irányadó kamat a Monetáris Tanács keddi ülése után – mondták a Portfolio által megkérdezett szakértők. Vagyis majdnem egy évig tartott „ledolgozni” a tavaly októberi 500 bázispontos kamatemelést, amire az árfolyamválság elkerülése miatt volt szükség.
Lassú élénkülést mutat a hazai használtautó-piac, augusztusban 72 500 személygépkocsi cserélt gazdát, ami 2,9 százalékkal haladja meg a tavaly augusztusi szintet, míg 2023 első fél évében az adásvételek száma gyakorlatilag végig elmaradt az előző év hasonló időszakának adataitól, az utóbbi két hónapban a piac már felülteljesítő volt az előző évhez képest...
Az állami beruházások elhalasztása, a piac megtorpanása a tervező, mérnöki szolgáltatást nyújtó és tanácsadó vállalkozásokat érintette első körben, jövedelmezőségük csökkenését vetítve előre. A veszteségek minimalizálására digitális felkészüléssel, a szolgáltatási mix összetételének változtatásával, de akár létszámcsökkentéssel is készülnek a vállalkozások.
A bankok különadójának a lehetséges megemeléséről és a kamattámogatott hitelek kamattámogatásának a felülvizsgálatáról beszélt ma Varga Mihály pénzügyminiszter. Mindkettő súlyosan negatív hír a bankszektor és a hitelpiac számára, amit az OTP részvényárfolyamának 6%-os szakadása is mutat.
A kormány bő hatvanmilliárd forintot szán a hazai elektromos járművek töltését szolgáló infrastruktúra bővítésére és annak támogatására, hogy a gazdasági társaságok tisztán elektromos járművet vásároljanak. Mindezt jó lenne uniós forrásból finanszírozni, de a pénzügyminiszter is készül arra az esetre, ha mégis hazai forrást kellene előteremtenie.
Alapjaiban változtathatja meg a cégek – nemcsak a nagyvállalatok, köztük a bankok és biztosítók, hanem a kis- és középvállalkozások (kkv) – működését, hogy a jövőben már olyan auditált (!) nem pénzügyi beszámolókat kell készíteni, ami nemzetközi szabványok alapján gyűjtött ESG-releváns adatokra támaszkodik.
Lassuló ütemben ugyan, de tovább nő a biztosítók kgfb-szerződéseinek száma, miután folyamatosan bővül a hazai járműpark is. A jelenségért leginkább a személyautók emelkedő száma okolható.