Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy honlapunk a felhasználói élmény fokozásának érdekében cookie-kat alkalmazunk. A honlapunk használatával ön a tájékoztatásunkat tudomásul veszi.
Pénteken szavazhatnak az Európai Unió tagországai arról, hogy bevezessen-e az EU büntetővámot a Kínából importált elektromos autókra. A Reuters megtudta, melyik országok szavazhatnak igennel.
Jelentős kihívásokkal kell szembenézniük az európai autógyártóknak, ami abból is tükröződik, hogy az éves előrejelzéseiket egymás után vágják vissza ezek a cégek. Az elmúlt hetekben-hónapokban annyi profit warning érkezett, hogy lassan már tényleg nem marad olyan európai gyártó, aki ne kényszerült volna a tervei visszafogására.
A német kormánykoalíció tagjai egyre többször feszülnek egymásnak, ezúttal a bajban lévő autóipar ad okot vitára. Az ágazat megsínylette az elmúlt éveket, részben az elektromos átállás okozta problémák miatt.
Az elektromos járművek globális értékesítésének növekedési üteme az utóbbi időben mérséklődött, aminek következtében az elemzésekben felülvizsgálatra kerültek a korábbi előrejelzések. Bár ez a jelenség azt sugallhatja, hogy a nyugati világban lezárult az elektromos autókra való átállás első szakasza, szakértők szerint inkább egy átmeneti megtorpanásról beszélhetünk...
Súlyos válságban van az európai autóipar, ami miatt az Európai Unió is egyre jobban aggódik. Egyelőre az EU-s gyártók nagy vesztesei az e-autós átállásnak, főként Kína előretörése fenyegeti a belső piac gyártóit, ami az egyik legsúlyosabb veszélyt a magyar gazdaságra jelenti.
Elkészült a Leaseurope fenntarthatóságról szóló tájékoztatója, az ESG és zöld lízinggel foglalkozó munkacsoport, valamint a Fenntarthatósági Koordinációs Platform tagjainak támogatásával.
Új államtitkárság jön létre a Nemzetgazdasági Minisztériumban szeptember közepétől, amelyet Szabados Richárd fog vezetni. A Magyar Gazdaságfejlesztési Ügynökség éléről érkező szakemberrel az új egység céljairól és feladatairól beszélgettünk részletesen, különösen a kormány által már belengetett, ősszel várható, vállalatokat célzó gazdasági akciótervről.
Idén is a várakozás határozza meg a géppiacot, a gazdálkodók a pályázatok megjelenéséig kivárnak, ezért tovább estek a gépberuházások. A nagyobb gépforgalmazók forgalma az átlagosnál is jobban esett, piaci részesedésük csökkent.