Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy honlapunk a felhasználói élmény fokozásának érdekében cookie-kat alkalmazunk. A honlapunk használatával ön a tájékoztatásunkat tudomásul veszi.
Összesen mintegy 90 milliárd forintnyi támogatási programot hirdetett meg a hazai e-mobilitási fejlesztésekre. A töltőhálózatkiépítése mellett a vállalkozások is pályázhatnak majd járművásárlásra az uniós finanszírozású projektekből.
Meglepő is, meg nem is, hogy újra meghosszabbítja a kormány a december 31-én lejáró kamatstopot, a lakosságnak július 1-ig, a kkv-knak április 1-éig. A meghosszabbítás újabb tízmilliárdos nagyságrendű pénzügyi terhet jelent a bankoknak, amelynek pontos mértékét a kamatpálya fogja meghatározni. Az intézkedés jelenleg 300 ezer lakossági és a kormány szerint 30 ezer, az MNB szerint inkább 13 ezer kkv
Folytatódott a beruházások lejtmenete a harmadik negyedévben Magyarországon. A KSH jelentése szerint a volumen 2,2%-kal csökkent az előző negyedévhez képest, így éves alapon már 12,1%-os a visszaesés.
Stabil és sokkellenálló a magyar bankszektor, viszont oda kell figyelnie azokra a kockázatokra, amelyek a megemelkedett kamatkörnyezetből, a betétállomány csökkenéséből, az ingatlanok átértékelődéséből, vagy éppen a gyermekvállaláshoz kötött hitelekből fakadnak – hívta fel a figyelmet friss Pénzügyi stabilitási jelentésének bemutatóján a Magyar Nemzeti Bank.
Az egyes hazai építőanyag-szegmensekben 5–50 százalékos termeléscsökkenésről számoltak be a hazai építőanyaggyártók az év első három negyedévében és októberben is. Szakmai szövetségük szerint az 5 százalék körüli hitelkamatok, valamint az energiahatékonyságot és a lakhatást ösztönző hosszú távú új programok hozhatnak tartós fordulatot. Segítene egy országos bérlakásfejlesztési program is.
Ismét nagy érdeklődés övezte a Magyar Lízingszövetség éves konferenciáját, a Lízing Szakmai Napot november 22-én, amelyen a meghívott állami és iparági képviselők, szakértők segítségével a látogatók megismerkedhettek a 2024-ben várható trendekkel és kormányzati tervekkel is, illetve megvitathatták idei év piaci kihívásait és az elért eredményeket.
Kijöttek a legfrissebb európai autóértékesítési statisztikák, amikből kiderült, hogy idén több tisztán elektromos autó talált gazdára, mind dízel, az autóeladások közel 17 százalékkal nőttek, az eladások alapján még mindig a Volkswagen a legnagyobb gyártó az EU-ban, ráadásul piaci részesedést szerez, a magyar piac pedig idén az egyetlen, ahol csökkentek az eladások az unióban.