Cookie
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy honlapunk a felhasználói élmény fokozásának érdekében cookie-kat alkalmazunk. A honlapunk használatával ön a tájékoztatásunkat tudomásul veszi.
Elfogadom

Új fejezet nyílik az elektromos autózásban, jöhet a nagyobb hatótáv és a gyorsabb töltés

Az elektromos járművek akkumulátorainak új generációja a kapuban van. Ezek a több energiát tárolni képes, nagyobb hatótávot biztosító, és gyorsabban tölthető akkumulátorok várhatóan az évtized közepére eljutnak a vásárlókhoz - írja a Reuters. A kulcs az olyan új, szilíciumalapú elektródákban rejlik, amelyek javítják az akkumulátorok tulajdonságait, és amelyek gyártás jövőre indul Washington államban.

Két startup, a Group14 Technologies és a Sila Nanotechnologies olyan megoldáson dolgozik, amely az akkumulátorok anódjában szilíciumot használ a grafit kiegészítésére, vagy annak helyettesítésére. A Group14 kedden közölte, hogy Moses Lake-ben megkezdte egy gyár felállítását, amelyben az újfajta anyagot fogja gyártani. Amikor az üzem 2024-ben megnyílik, kezdeti kapacitása 200 000 elektromos autó számára elegendő anódanyag előállítására lesz elegendő, és a tervek szerint a kapacitás megháromszorozható lesz a növekvő kereslet kielégítése érdekében. A Group14 első autóipari megrendelője a Porsche, egyike a számos vállalati befektetőnek az Amperex Technology Limited, a BASF, és az SK mellett. A vállalat eddig 650 millió dollárnyi forrás gyűjtött össze. Rick Luebbe vezérigazgató és társalapító szerint a Group14 és az SK akkumulátorgyártó közös koreai üzeme a tervek szerint még idén megnyílik.

Ezzel párhuzamosan a Sila Nano jövőre tervezi a Titan Silicon névre keresztelt nanokompozit szilícium anódanyag gyártásának megkezdését egy Moses Lake-i üzemben. A tervek szerint a Mercedes-Benz 2025-ben a vállalat első autóipari megrendelője lesz, és az EQG elektromos SUV-ba már ezzel a technológiával készült akkumulátorok kerülhetnek. A Sila befektetői közé tartozik a Mercedes, az ATL és a Siemens.

A szilíciumban gazdag anódok iránti erős kereslet azt jelenti, hogy nyomás alatt állunk, hogy gyorsabban és messzebb menjünk - mondta Luebbe. Még a koreai és washingtoni üzemek üzembe helyezésével együtt is "magasabb a kereslet, mint amennyit ki tudunk elégíteni" - tette hozzá. Berdichevsky szerint azonban "több mint 10 évbe fog telni", amíg a szilícium felváltja a grafitot, mint az anódok fő összetevője.

Forrás: Új fejezet nyílik az elektromos autózásban, jöhet a nagyobb hatótáv és a gyorsabb töltés - Portfolio.hu