A KSH friss adatai szerint jelentősen zsugorodott a magyar autópiac a második negyedévben, ahogy az inflációs hatások, valamint a hitelfeltételek szigorodása rányomta a bélyegét a hazai keresletre.
A második negyedévben a Magyarországon első alkalommal forgalomba helyezett személygépkocsik száma (55 ezer) az egy évvel korábbinál 12 SZÁZALÉKKAL KEVESEBB VOLT.
Ezzel tovább folytatódott az évek óta tartó csökkenő trandencia. A mostani csökkenést magyarázza az általános áremelkedés okozta szűkülő kereslet, illetve a hitelek drágulása.
A FORGALOMBA HELYEZÉSEK SZÁMA AZ ÚJ SZEMÉLYGÉPKOCSIK ESETÉBEN 2,0, A HASZNÁLTAKNÁL 21 SZÁZALÉKKAL CSÖKKENT EGY ÉV ALATT.
A forgalomba helyezett elektromos személygépkocsik száma (2,7 ezer) az egy évvel korábbihoz képest 7,8 százalékkal kevesebb volt (a 2022. év végi állományból 7 ezrelékkel részesedtek).
2023. június 30-án hazánkban 5,0 millió darab közúti gépjármű volt forgalomban, ebből a személygépkocsik száma 4,1 millió darab. A gépjárművek átlagos kora tovább emelkedett, fél év alatt 0,2 évvel 15,5 évre.
Közben egyébként érdemes megjegyezni azt is, hogy éppen ma közölte az ACEA az európai autópiaci statisztikákat, melyek szerint júliusban az egy évvel korábbihoz képest 15,2 százalékkal, 851 156-ra ugrott a forgalomba helyezett új személygépkocsik száma, miután júniusban 17,8 százalék volt az éves növekedés. Immár tizenkettedik hónapja emelkedett a forgalomba helyezett új autók száma az Európai Unióban.
Az ACEA adatai szerint Magyarországon az idei első hét hónapban 64 907 új autót helyeztek forgalomba, 2,2 százalékkal kevesebbet az egy évvel korábbi 66 361-nél. Ezen belül 25,3 százalékkal több, 3274 BEV-autót, 18,3 százalékkal több, 3298 PHEV-autót, 2,5 százalékkal több, 25 298 HEV-autó, 9,2 százalékkal kevesebb, 24 562 benzines, és 6,3 százalékkal kevesebb, 8065 dízeles autót helyeztek forgalomba.
Forrás: Továbbra is szenved a magyar autópiac - Portfolio.hu