Cookie
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy honlapunk a felhasználói élmény fokozásának érdekében cookie-kat alkalmazunk. A honlapunk használatával ön a tájékoztatásunkat tudomásul veszi.
Elfogadom

Még jól látszik a járványhatás

Összesen 16 240 új autót, furgont, nagyteherautót, buszt és motort adtak el a kereskedők idén novemberben, ez 5,5 százalékos elmaradást jelent az egy évvel korábbi 17 ezer feletti eladáshoz képest. Az év első tizenegy hónapjában majdnem 143 ezer darab került az utcákra a felsorolt járművekből, ami viszont több mint 18 százalékos visszaesésnek felel meg. A csökkenés egyértelműen a koronavírus-járvány okozta kedvezőtlen hatással magyarázható. Mind a magánszemélyeknél, mind a vállalkozásoknál várható volt, hogy a komolyabb értékű beszerzéseket, mint például a járművásárlásaikat, elhalasztják a koronakrízis miatt. Lényeges, hogy az őszi hónapokban már egy számjegyű volt csak a visszaesés, szemben az első hullámban látott két számjegyű hanyatlásokkal.

A különböző járműkategóriákban eltérő eredmények születettek. Új autókból novemberben közel 14 ezret adtak el a kereskedők, ez majdnem 7 százalékkal marad el az egy évvel korábbitól. Januárt és november vége között több mint 115 ezer személyautó talált gazdára, 19 százalékkal kevesebb, mint tavaly ugyanebben az időszakban.

A furgoneladások az év első tizenegy hónapjában 17 százalékkal estek vissza, a nagyteherautók piaca 37 százalékkal szűkült. Buszokból 2 százalékkal, motorokból pedig 4 százalékkal több fogyott.

A járműfinanszírozásban kulcsszerepet vállaló lízingcégek eredményein is nyomott hagyott a járműpiaci hanyatlás. Az év első kilenc hónapjában a Magyar Lízingszövetséggel együttműködő lízingcégek személyautó- és kishaszongépjármű-vásárlássokat 164 milliárd forinttal finanszírozták, ami elmarad az egy évvel korábbi közel 200 milliárd forintos szinttől. A nagyhaszon-gépjárműveknél a finanszírozott összeg lényegében a teherautó-piac szűkülésével egyező mértékben, 40 százalékkal csökkent.