Cookie
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy honlapunk a felhasználói élmény fokozásának érdekében cookie-kat alkalmazunk. A honlapunk használatával ön a tájékoztatásunkat tudomásul veszi.
Elfogadom

Még bőven van mit behozni

Májusban jókora növekedést ért el az új járművek piaca és az személyautóknál is jelentős volt a növekedés, Ez azonban a bázishatásnak, vagyis járvány miatti tavalyi visszaeséssel magyarázható.

Májusban közel 11 új személyautó talált gazdára Magyarországon, ami több mint 60 százalékos növekedést jelent éves szinten. Az autókat, kisteherautókat, nagyobb teherautókat, buszokat és motorokat magában foglaló teljes járműpiac pedig  majdnem 14 ezer darabos eladással zárta a múlt hónapot - ez 64 százalékos éves szintű bővülésnek felel meg. Az óriási bővülés elsősorban az alacsony tavalyi számoknak köszönhető, a múlt év áprilisában és májusában a koronavírus-járvány első hulláma miatt nagyon visszaestek az eladások.

A kedvező májusi adatok ellenére a 2019 azonos időszakához képest látszik, hogy még van mit behoznia az autó- és járműpiacnak. Az idei év első öt hónapjában a személyautó-eladások 25 százalékkal maradtak el 2019 első öt hónapjától. A teljes járműpiac pedig ahhoz képest 12 százalékos hátrányban van.

További rossz hír, hogy a magánszemélyek vásárlásai - összevetve a tavalyi év első öt hónapjával – még mindig nem érik el a 2020-as szintet sem. A növekedés (az alacsony bázis ellenére) tehát a cégek vásárlásaiból ered.

Mindez a lízingpiacon még erősebben jelentkezik, hiszen a bizonytalanság miatt a magánszemélyeknél a finanszírozási hajlandóság is visszaesett a múlt évben, és ez áthúzódott az idei évre is.      

A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete még májusban publikált prognózisa szerint az idén összesen 140 ezer új személyautót adhatnak el a kereskedők. Ez ugyan a tavalyi alig több mint 128 ezres eladáshoz képest javulást jelentene, de még elmaradna a 2019-ben elért majdnem 160 ezres darabszámtól.