Cookie
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy honlapunk a felhasználói élmény fokozásának érdekében cookie-kat alkalmazunk. A honlapunk használatával ön a tájékoztatásunkat tudomásul veszi.
Elfogadom

Friss tanulmány: rosszabb a helyzet az autóiparban, mint azt hisszük

Kevésbé rózsás az autóipari helyzete, mint arra a gyártók főbb gazdálkodási mutatói alapján következtetni lehetne - állapítja meg az EY (Ernst & Young) tanácsadó cég a világ 16 legnagyobb autógyárának üzleti adatait vizsgáló, pénteken publikált tanulmánya.

Az új autók eladásai például Kínában a koronavírus-zárlat miatt nyomás alá kerültek.

KÍNA A HÁROM NÉMET CSOPORT, A VOLKSWAGEN, A MERCEDES ÉS A BMW LEGNAGYOBB PIACA.

"Még nem látszik a vége kínai hatóságok szigorú koronavírus-politikájának, így a következő hónapokban az értékesítések további visszaesése fenyeget" - figyelmeztetett Peter Fuß, az EY ágazati szakértője. A kínai iparági adatok szerint áprilisban 35,7 százalékkal esett vissza a személygépkocsi-értékesítés az előző év azonos hónapjához képest.

A nagy gyártók januártól március végéig átlagosan kevesebb autót adtak el világszerte, mint az előző év azonos időszakában, eredményességük azonban javult a tanulmány megállapítása szerint. Az árbevétel és az üzemi eredmény közötti viszonyt mutató bevételarányos megtérülés alapján egyértelműen az amerikai elektromos autógyártó Tesla vezeti a ranglistát 19,2 százalékkal. Az ágazat nagyjai rangsorában a Mercedes-Benz 15 százalékkal, a Volkswagen 13,3 százalékkal és a BMW 10,9 százalékkal követi.

Az első negyedév pusztán a számok alapján kiválónak mondható, valójában azonban rendkívül feszült helyzet alakult ki az autóiparban

- összegezte Constantin Gall, az EY nyugat-európai mobilitási részlegének vezetője.

A jelentés szerint ennek a "feszült helyzetnek" vannak haszonélvezői is, mégpedig elsősorban a luxusautókat gyártó konszernek: a chiphiányra való tekintettel ugyanis a rendelkezésre álló félvezető alkatrészeket elsősorban a nagy, drága, magas nyereség tartalmú autókba építik be.

A NAGY KERESLET MIATT UGYANAKKOR NEM KELL ÁRCSÖKKENÉSSEL SZEMBE NÉZNI A PIACON.

Vannak bőven azonban olyan cégek is, amelyek nem tudnak részt venni ebben a nyereséges piaci szegmensben - mutatott rá Gall.

Forrás: Friss tanulmány: rosszabb a helyzet az autóiparban, mint azt hisszük - Portfolio.hu