Cookie
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy honlapunk a felhasználói élmény fokozásának érdekében cookie-kat alkalmazunk. A honlapunk használatával ön a tájékoztatásunkat tudomásul veszi.
Elfogadom

Friss kutatás: a magyar autósok kétharmada nem tudja elképzelni az életét kocsi nélkül

Magyarországon a mobilitás legfontosabb eszköze továbbra is az autó, a magyarok kétharmada nem tudja az életét elképzelni nélküle – mutat rá a Robert Bosch megbízásából, a Medián által készített reprezentatív felmérés. A kutatás az autóhasználati szokásokat és az elektromobilitással kapcsolatos attitűdöket vizsgálta.

A most publikált felmérésből kiderült, hogy a magyarországi háztartások 69 százaléka rendelkezik kizárólag saját tulajdonú személygépjárművel. A válaszadók több mint kétharmada (70 százalék) elsődlegesen a mindennapi élet során szükséges úticélok eléréséhez, azaz a munkahelyre, az óvodába, az iskolába eljutáshoz és a bevásárláshoz ül autóba. A lakosság ötöde használja munkavégzésre a gépkocsiját, míg a megkérdezettek 11 százaléka válaszolta azt, hogy elsődlegesen szabadidős célból ül autóba. A kutatás rávilágított arra is, hogy minél több autó van egy háztartásban, annál jellemzőbb, hogy a gépkocsit elsődlegesen munkavégzés miatt használják.

A MAGYAR AUTÓSOK 61 SZÁZALÉKA NYILATKOZOTT ÚGY, HOGY NEM TUDJA ELKÉPZELNI AZ ÉLETET SAJÁT AUTÓ NÉLKÜL.

Ez egybecseng az európai tapasztalatokkal: éppen a Bosch egy korábbi felmérése mutatott rá, hogy az európai megkérdezettek 60 százaléka egyáltalán nem tud lemondani az autó nyújtotta előnyökről.  A most készült kutatás szerint ez még inkább igaz azokra, akik munkavégzésre használják az autójukat, illetve azok körében, akik a mindennapi életük menedzseléséhez rendszeresen kocsiba ülnek.

Amikor az emberek mérlegelik, hogy milyen közlekedési módot válasszanak, több tényezőt is nagy jelentőséggel vesznek számításba. A magyarok körében fontos szemponttá vált a környezetkímélő közlekedés (78 százalék), ami megelőzi például a gyorsaságot vagy az időjárásnak való kitettséget is.

UGYANAKKOR A LEGFONTOSABB SZEMPONT A KISZÁMÍTHATÓSÁG (91 SZÁZALÉK), AMIT A KÉNYELEM ÉS A KÖLTSÉGHATÉKONYSÁG KÖVETNEK.

Ha valamilyen okból nem ülhetnek autóba, az autótulajdonosok 8 százaléka tekint az elektromos kerékpárra, az elektromos rollerre, vagy valamilyen más, elektromos hajtású járműre közlekedési alternatívaként. Az elektromobilitás azonos mértékben vonzó a férfiak és nők körében, de a leginkább a 40 évnél fiatalabbak, a Budapesten élők és a diplomások nyitottak rá.

A jövő fenntartható mobilitása szempontjából egyre nagyobb jelentősége lesz az elektromos hajtásnak, az elektromobilitás pedig a Bosch magyarországi kutatás-fejlesztési és gyártási tevékenységének is az egyik fókuszterülete

– mondta Gergen Péter. A Bosch Budapesti Fejlesztési Központjának elektromobilitás fejlesztés igazgatója hozzátette, fontosnak tartották megvizsgálni, hogy a hétköznapi mobilitás során pontosan mik az emberek legfontosabb szempontjai, illetve hogyan viszonyulnak az elektromobilitáshoz.

Mindez azért is fontos, mert a Bosch számára kulcsfontosságú az elektromobilitás. A várakozások szerint ugyanis 2035-ben az újonnan regisztrált járművek 60 százaléka elektromos lesz. A Bosch célja, hogy Budapest Kelet-Közép-Európa kutatás-fejlesztési központja legyen az elektromos- és hibrid hajtásláncok, valamint az egyéb műszaki megoldások fejlesztése révén. A magyarországi vállalatcsoport a kiterjedt K+F tevékenység mellett elektromos hajtástrendszereket és az e-mobilitáshoz kapcsolódó alkatrészeket is gyárt hatvani, miskolci és maklári telephelyein.

Forrás: Friss kutatás: a magyar autósok kétharmada nem tudja elképzelni az életét kocsi nélkül - Portfolio.hu