Idén februárban az Európai Unióban tovább esett az új autók eladása, a közel 7 százalékos visszaesés oka nagyrészt az, hogy az autógyártók továbbra is az ellátási láncok zavaraival küzdenek.
2022 februárjában az Európai Unióban tovább csökkentek az új személygépkocsik regisztrációi (-6,7%), mivel az autógyártók továbbra is az ellátási láncok zavaraival küzdenek. Az EU-ban 719 465 új autót adtak el a hónapban,
EZ VOLT A LEGGYENGÉBB FEBRUÁRI EREDMÉNY, MIÓTA A STATISZTIKÁKAT VEZETIK.
A régió négy kulcsfontosságú piacán vegyes eredmények születtek. Olaszországban és Franciaországban két számjegyű csökkenést (-22,6%, illetve -13,0%), míg Spanyolországban és Németországban növekedést (+6,6%, illetve +3,2%) regisztráltak.
A piacvezető még mindig a Volkswagen csoport, amely 176 215 autót adott el februárban, 11,5 százalékkal kevesebbet, mint egy éve, a Stellantis eladásai 19,5 százalékkal 151 483-ra csökkentek, a Renault csoport értékesítése 4 százalékkal 69 063-ra esett vissza.
2022 első két hónapjában az Európai Unióban az új személygépkocsik összes regisztrációja 6,4%-kal csökkent az előző év azonos időszakához képest. Ismét a négy legnagyobb piacot vizsgálva Olaszországban volt a legnagyobb visszaesés (-21,1%), amelyet Franciaország követett (-15,7%). Ezzel szemben Németország (+5,6%) és Spanyolország (+4,2%) piacai tovább bővültek.
A január-február időszakban a Volkswagen csoport 9,5 százalékkal kevesebb, 349 029 autót adott el, a Stellantis eladásai 17,5 százalékkal 291 488 darabra csökkentek, a Renault csoport 3,8 százalékkal kevesebb, 140 300 autót értékesített.
Forrás: Februárban is gyenge volt az európai újautó piac, akadoznak az ellátási láncok - Portfolio.hu