Cookie
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy honlapunk a felhasználói élmény fokozásának érdekében cookie-kat alkalmazunk. A honlapunk használatával ön a tájékoztatásunkat tudomásul veszi.
Elfogadom

Ezért nem lesznek még egy darabig olcsók az elektromos autók

Miután a santiagói székhelyű vállalat arról számolt be, hogy a harmadik negyedévben a lítiumárak emelkedésének köszönhetően az eladások több mint négyszeresére nőttek az egy évvel korábbihoz képest, további optimizmusának adott hangot. A globális lítiumkereslet idén 40 százalékkal fog növekedni - írták a jelentésben.

Az erős keresletnövekedés mellett - a múltban tapasztaltakhoz hasonlóan - az SQM-en kívüli új lítiumellátás késik és lassan lép működésbe

- tették hozzá. Ez a piacot feszesen tartja, és azt jelenti,

HOGY A MAGAS ÁRAK 2022 HÁTRALÉVŐ RÉSZÉBEN ÉS 2023-BAN IS FENNMARADHATNAK.

A lítium ára az elmúlt évben több mint megháromszorozódott, 2020 óta pedig több mint 1200 százalékkal emelkedett. A rendkívüli emelkedés hátterében az elektromos járműgyártók szűkös ellátása állt, ami Kína küszködő gazdaságának egyik fénypontja, de a rövid távú fogyasztási problémák már kezdenek felszínre törni.

Az Asian Metal által nyomon követett adatok szerint a lítium-karbonát spot ára Kínában ezen a héten csökkent, és június óta először esett vissza. Az akkumulátor-alapanyag iránti kereslet enyhülésére vonatkozó spekulációk néhány vezető lítium-részvény esetében zuhanást váltottak ki, a héten a vezető gyártók, az Albemarle és az SQM árfolyama is esett.

Miközben az EV-piac és ellátási lánca jelentős hosszú távú növekedés felé tart, a kínai bővülés ütemét némi ellenszél is nehezíti. Az EV-kre vonatkozó támogatások, amelyek az elmúlt évtizedben a gyors növekedést ösztönözték, a jövő hónapban fokozatosan megszűnnek, annak ellenére, hogy a spekulációk szerint meghosszabbíthatják őket.

A lítiumrészvények esése a határidős lítiumárak meredek esése után következett be a kínai Wuxi Stainless Steel Electronic Trading Centerben, ahol az árak hajlamosak a súlyos ingadozásokra. Elemzők, köztük Yettie Yi, a Shanghai Metals Market újenergiával kapcsolatos kutatásainak vezetője szerint az elektromos autók iránti kereslet gyengébb növekedésére utaló jelek és az akkumulátor-gyártók beszerzéseinek visszafogása váltotta ki a hangulat romlását.

Az SQM harmadik negyedéves nettó nyeresége meghaladta az elemzői becsléseket, több mint tízszeresére, 1,1 milliárd dollárra nőtt.

A lehetséges rövid távú ellenszelek ellenére a JPMorgan nemrég megismételte az SQM felülsúlyozási ajánlását és megemelte a célárát, hivatkozva a lítiumárakra, amelyek "még mindig a csúcsot kergetik".

Forrás: Ezért nem lesznek még egy darabig olcsók az elektromos autók - Portfolio.hu