Az Egyesült Királyságban az autógyártók arra figyelmeztettek, hogy az energiaköltségek emelkedése veszélyezteti a járműgyártás fellendülését. Az idei adatok továbbra is jelentős elmaradást mutatnak a nem túl izmos tavalyi adatokhoz képest is - írta meg a Brit Autógyártók- és Kereskedők Szövetsége (SMMT).
Bár a termelés a múlt hónapban 8,6 százalékkal, 58 043 autóra emelkedett, ez könnyen megtévesztő lehet, mivel a termelés volumene valójában még mindig közel 50 százalékkal elmarad a koronavírusjárvány előtti szinttől a Brit Autógyártók- és Kereskedők Szövetségének statisztikái szerint. A legendás brit autógyártás tavalyi júliusban érte el több évtizedes mélypontját, amikor olyan kevés autó készült a szigetországban, mint amennyire 1956 óta nem volt példa. Azt, hogy valójában mekkora a baj, jól mutatja az is, hogy az elmúlt három hónapos növekedés ellenére az Egyesült Királyság éves autógyártása 16,5 százalékkal elmarad a rendkívül gyengének számító 2021-es évtől. Az idei gyártás jelenleg 461 174 darabnál tart, ami közel százezres elmaradást jelent az előző év azonos időszakához képest.
A CSÖKKENÉS AZ ELLÁTÁSI LÁNC HIÁNYOSSÁGAIN FELÜL AZ IDEI GYENGE EXPORTNAK TUDHATÓ BE, AMELY 21,3 SZÁZALÉKKAL MARAD EL A TAVALYI ÉRTÉKEKTŐL.
A brit nagykereskedelmi gáz- és áramárak azonban rekordközeli szinten vannak a spot piacon és a határidős gázárak jelenleg az év ezen időszakában szokásos szintjük tízszeresét teszik ki. Ezt a fejleményt az SMMT riasztónak nevezte. A piacot megrázta, hogy Oroszország csökkentette az Európába irányuló szállításokat, és az idei télen komoly hiánytól tartanak.
Ha a nulla károsanyag-kibocsátású járművek gyártásának ösztönzéséhez szükséges befektetéseket akarjuk vonzani, sürgős lépésekre van szükség e költségek mérséklésére. Az Egyesült Királyság így válhat csak versenyképessé az előállításban - mondta Mike Hawes, az SMMT vezérigazgatója egy nyilatkozatban.
Ennek a következő miniszterelnök számára prioritásként kell szerepelnie, különben még jobban lemaradunk globális versenytársainkhoz képest. Ezzel pedig nem kevesebbet kockáztatunk, mint a meglévő munkahelyeket és az országunk gazdasági növekedését - tette hozzá.