Cookie
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy honlapunk a felhasználói élmény fokozásának érdekében cookie-kat alkalmazunk. A honlapunk használatával ön a tájékoztatásunkat tudomásul veszi.
Elfogadom

Elakadtak az EV gyártók az olajlobbi és a kukoricalobbi csataterén

Az elektromos autók támogatásának jogi kihívásai a már bejáratott bioüzemanyag kvótákat veszélyeztetik.

A Biden-adminisztráció késleltetheti annak eldöntését, hogy az elektromos járművek (EV) gyártói kapjanak-e értékesíthető krediteket (RIN) a megújuló üzemanyagokból előállított villamos energia felhasználásáért, amivel bizonytalanságban tart olyan gyártókat, mint a Tesla - közölte a Reuters az ügyet ismerő forrásokra hivatkozva.  A hírügynökség emlékeztet, hogy a Környezetvédelmi Ügynökség (EPA) már tavaly javasolta az elektromos járművek felvételét az Egyesült Államok megújuló üzemanyag szabványába (RFS), amely ösztönzi az olajfinomítókat, hogy bioüzemanyagot keverjenek a kutaknál árult üzemeanyagba. Ezt kiválthatják az értékesíthető kreditek vásárlásával. Másszóval, ha az EV-gyártók krediteket kapnak, akkor azt pénzre válthatják az olajcégeknél.

Az EV gyártók hozzáadása a programhoz, azon alapszik, hogy az elektromos járműveket a hálózatból származó energia felhasználásával lehet tölteni, amit a mezőgazdasági eredetű metánnal és amerikai hulladéklerakókból származó megújuló földgázzal termelnek. Az EPA azt javasolta, hogy az elektromos járművek gyártói értékesíthető krediteket kapjanak a hálózatba kerülő megújuló villamos energia mennyisége alapján.

A program régóta csatatér az olajlobbi és kukoricalobbi számára. Most új szereplőként lépnének ringbe az EV gyártók.

A kormány azért késlelteti a döntést, mert az EV-intézkedés várható jogi kihívásai blokkolhatják a már bejáratott rutinkvótákat is.

Az éves kvótákat ugyanis bírósági végzés írja elő, amelyet mindig júniusban kell véglegesíteni. Egy új elem, azonban megnöveli a bizonytalanságot. 

Az adófizetők több milliárd dolláros támogatásának felhasználásával az ország autóparkjának elektromos járművekre való átalakítása központi része Joe Biden amerikai elnök éghajlatváltozási tervének, s bármilyen késedelem akadályozhatja az üvegházhatású gázok kibocsátásának csökkentését és annak elérését, hogy 

2030-ra az értékesített új járművek 50 százaléka elektromos legyen.
A képviselőház energiaügyi és kereskedelmi bizottsága a héten levelet írt az EPA-nak, melyben támadja az EV programot, azzal érvelve, hogy az RFS célja a folyékony közlekedési üzemanyagok középpontba állítása, nem pedig a közlekedés villamosítása. 

Forrás: Elakadtak az EV gyártók az olajlobbi és a kukoricalobbi csataterén