Az új amerikai 430 milliárdos törvényjavaslat megváltoztatta az elektromos járművekre igénybe vehető adójóváírás szabályait. A nagy nemzetközi tiltakozás ellenére az autógyártók elkezdtek alkalmazkodni az új tervezethez - írta meg a Reuters.
Az új amerikai törvény kizárja az Észak-Amerikán kívül összeszerelt elektromos járműveket az adókedvezményekből. A döntés arra késztette a Hyundait, hogy előbbre hozza egy elektromos- és akkumulátorgyár építésének kezdő időpontját az Egyesült Államokban.
A Hyundai még májusban jelentette be, hogy 2023 elejére várható az új üzem alapkőletétele Georgiában. Az új üzemben, amelynek éves kapacitását 300 ezer elektromos autóra tervezik, 2025 első felében indult volna a gyártás.
EGY AUTÓIPARI FORRÁS ÁLLÍTÁSA SZERINT A HYUNDAI MOST MÁR FONTOLGATJA, HOGY MÉG IDÉN ELKEZDI AZ ÉPÍTKEZÉST, HOGY 2024 MÁSODIK FELÉBEN ELINDULHASSON A TERMELÉS A GYÁRBAN.
Joe Biden amerikai elnök kedden aláírta azt a 430 milliárd dolláros törvényjavaslatot, amely megszünteti a korábban jogosult 72 elektromos járműmodell mintegy 70%-ának adójóváírását. Bár a javaslat elsősorban a Kínában összeszerelt, illetve a kínai akkumulátorokkal futó járművek ellen irányult, vesztesek között lehet a Hyundai, a Kia és a Toyota is. A más országokban gyártott elektromos autók ugyanis már nem jogosultak az adójóváírásra, márpedig sem a Toyota vagy a dél-koreai Hyundai nem rendelkezik gyártósorral az országban, vagyis 2023-ra komoly versenyhátrányba kerülhetnek.
Park Jin dél-koreai külügyminiszter a múlt héten Antony Blinken amerikai külügyminiszterrel folytatott telefonbeszélgetése során aggodalmát fejezte ki az új amerikai jogszabály miatt. A törvénnyel szemben tiltakozott az Európai Unió és a Japán Autógyártók Szövetsége is korábban.
Forrás: Alkalmazkodnak az autógyártók az elkerülhetetlenhez Amerika burkolt hadüzenete után - Portfolio.hu