Cookie
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy honlapunk a felhasználói élmény fokozásának érdekében cookie-kat alkalmazunk. A honlapunk használatával ön a tájékoztatásunkat tudomásul veszi.
Elfogadom

A válság az új normalitás? – Nehéz helyzetben a járműipar

Csökkenő kereslet, dráguló finanszírozás, kiszámíthatatlan energiaárak – jelentős kihívásokkal kell szembenéznie a járműiparnak. Ugyanakkor 2023 várhatóan az óvatos fellendülés éve lesz – legalábbis az S&P Global Mobility által közzétett 2023-as autóipari előrejelzése szerint. A Portfolio és a MAGE május 17-én rendezi meg a Járműipar 2023 konferenciát, amelyen meghatározó járműipari szereplők és szakértők vitatják majd meg az iparágat érintő legégetőbb kérdéseket.

A 2022-es év a globális járműpiac stagnálását hozta – írta a Portfolio-n Rózsa Tamás, a Top Tier Consultants Ügyvezető Igazgatója, aki kitért arra is, az európai piac előrejelzésében 2023-ra enyhe növekedéssel számol, de az optimista prognózis szerint is várhatóan a 2023-as piac a 2021-es alatt marad. A várható enyhe növekedést elsősorban a korábbi évek kielégítetlen keresleti piaca okozza, amit elsősorban a chip hiány okozott.

Óvatosan optimista az idei évvel kapcsolatban az S&P Global Mobility 2023-as autóipari előrejelzése is. Colin Couchman, az S&P Global Mobility globális jármű-előrejelzésért felelős ügyvezető igazgatója szerint idén 83,6 millió új járművet értékesíthetnek a világban, amely 5,6 százalékos növekedést jelentene az előző évhez viszonyítva.

Az S&P Global Mobility anyagában külön kitér arra, hogy az akkumulátorral szerelt elektromos járművek rendkívül népszerűek lehetnek 2023-ban is, globálisan több mint 10 milliót értékesíthetnek belőlük, amely a teljes piac közel 13 százalékát jelentené.

Az előrejelzés szerint idén már a kínálat szűkössége helyett a kereslet csökkenése várható, és felhívják a figyelmet arra is, hogy Nyugat-Európában enyhe recesszió jelentkezhet.

Ennek ellenére a prognózis szerint a nyugat- és közép-európai járműeladások száma 13,9 millióra nőhet 2023-ban, ami 7,6 százalékos emelkedést jelenthet a tavalyi évhez képest.

Mire számítanak az iparági szereplők Magyarországon?
A Portfolio és a Mage 2015 óta szervez sikeresen közös rendezvényeket – az idei Járműipar 2023 konferencia újra az IPAR NAPJAI 10. Nemzetközi ipari szakkiállítás és az AUTOMOTIVE HUNGARY Nemzetközi járműipari beszállítói szakkiállítás hivatalos programja lesz a Hungexpon, május 17-én. A rendezvényen kiderül, mit gondolnak a hazai járműipar meghatározó szereplői az energiaválságról, a gazdasági trendekről, válságkezelésről, versenyképességről és fejlesztési irányokról.

A konferencia első két szekciója az energiaválság kezelésére és a termeléshatékonyság, versenyképesség növelésére fókuszál – energiabeszerzés nagyvállalati szinten, energiahatékonysági beruházások, az ellátási lánc fenntarthatósága, körforgásos gazdaság, gyártászöldítés, szabályozás (ESG, EKR). A kávészünet utáni harmadik szekcióban az előadók, panel résztvevők az elektromobilitásra és HR menedzsmentre koncentrálnak, szó lesz többek között a harmadik országbeli munkavállalók foglalkoztatásáról, a zöld beszerzési és dekarbonizációs lehetőségekről a járműiparban, és a technológiaváltás kihívásairól.

Forrás: A válság az új normalitás? – Nehéz helyzetben a járműipar - Portfolio.hu