Az ACEA várakozásai szerint közel 9,8 millió új személyautót értékesíthetnek az Európai Unióban 2023-ban, amely mintegy 5 százalékos bővülést jelentene 2022-höz képest. Tavaly több, mint 9,2 millió új autót helyeztek forgalomba az EU-ban, hasonlóan alacsony darabszámra 1993 óta nem volt példa.
Luca de Meo, az ACEA elnöke és a Renault vezérigazgatója egyben üzent a politikai döntéshozóknak is, akiket arra szólított fel, hogy az európai zöld megállapodás ipari tervének bemutatása előtt hozzanak létre egy ambiciózus és strukturált autóipari iparpolitikát, amely riválisa lehet a világ más régióinak iparpolitikájával.
Luca de Meo kiemelte, az európai autóipar régóta versenyelőnnyel rendelkezik a belső égésű motorral szerelt járművek értékláncában. Hozzátette ugyanakkor azt is, hogy az elektromos járművek esetében már más a helyzet, itt az európai autóipar versenytársai dominálnak, és ebben nem is várható változás rövidtávon.
Az ACEA elnöke beszélt arról is, hogy az akkumulátorgyártáshoz szükséges nyersanyagok mindössze 5 százalékát fogják beszerezni Európából 2030-ra.
Forrás: Romjaiból támadhat fel az európai autópiac, de van itt egy komoly probléma is - Portfolio.hu