Cookie
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy honlapunk a felhasználói élmény fokozásának érdekében cookie-kat alkalmazunk. A honlapunk használatával ön a tájékoztatásunkat tudomásul veszi.
Elfogadom
Hírek

Hírek

A magyar ipar egy félkarú óriás

2024.március 26.

Az ipari termelés szerves és meghatározó részét képezi a magyar gazdaságnak: a kibocsátásban és foglalkoztatottság terén is markáns részarányt képvisel a legnagyobb termelő nemzetgazdasági ág. Emellett tulajdonképpen hazánk külső egyensúlyának is sarokköve az elsősorban kivitelre gyártó szegmens.
Ábrán mutatjuk, miért nem futja a magyaroknak új autóra

2024.március 19.

A magyarországi újautó-piac tavaly egyedüliként lett mínuszos az egész Európai Unióban. Nem csoda, hogy az autóállomány átlagéletkora folyamatosan emelkedik itthon. A fő okot megtaláljuk, ha megnézzük, hogy emelkedett itthon az új autók ára és hogyan az Európai Unióban, illetve a régióban.
Megrohanták a bankokat a magyar cégek az olcsó hitelért, villámgyorsan kimerült az EXIM kerete

2024.március 14.

Alig két hónap alatt több mint 139 milliárd forint összegben kötöttek hitelszerződéseket a cégek a Baross Gábor Hitelprogrambam. A január 15-én újranyitott hitelprogram 200 milliárd forintos többletkeretét rekordsebességgel, mintegy egy hónap alatt merítették ki a hazai vállalatok. A beérkezett hitelkérelmek elbírálása már lezárult, a lízingigényléseké pedig még folyamatosan zajlik.
Terjed az elektromos autó, de a javítási költségek még nagy kockázatot jelenthetnek

2024.március 12.

Idén februárban több rekordot is megdöntött a hazai elektromosautó-piac, miközben világszinten is folytatódik a növekedés. Az amerikai Gartner kutatócég szerint ugyan hamarosan olcsóbb lehet egy elektromos autó előállítása, mint egy belső égésű motorral ellátotté, de a javítási költségek drasztikus emelkedését valahogy ki kellene védeni.
Nagy Márton: Európának az elektromos autógyártás vezető hatalmának kell lennie

2024.március 12.

Nagy Márton azt mondta, hogy az európai elektromos autóipar fellendítése és megerősítése érdekében lépni kell: uniós szintű elektromosjármű-vásárlásösztönző programot szükséges indítani.
Nem sokan akarnak e-autót vásárolni

2024.március 04.

Hiába tudja az energiafogyasztók kétharmada, hogy miként állhatna át zöldenergiára, nem akar több pénzt vagy időt szánni erre – mutat rá az EY huszonegy piacon, többek között Spanyolországban, Németországban és Lengyelországban, összesen közel százezer lakossági energiafogyasztó bevonásával készült kutatása. Világszerte tartanak az energiaárak emelkedésétől.
Brutális az árháború az autópiacon – A Teslának is lépnie kellett

2024.március 01.

Hónapok óta arról szólnak a hírek, hogy a kínai elektromosautó-piacon brutális az árverseny, az autógyártók egymás után jelentenek be árcsökkentéseket vagy más ösztönzőket, hogy növeljék eladásaikat. A főként a kínai cégek által gerjesztett árversenybe a nyugati cégek is beszálltak, most a Tesla lépett.
Kiderült, mikor kerülhet annyiba az elektromos autók gyártása, mint a hagyományos kocsiké

2024.február 27.

Az e-autózási piacon vegyesek a várakozások: egyre nőhet az ilyen járművek aránya, gyártásuk azonban még hat évig drágább lehet, mint a hagyományos kocsiké - véli a megkérdezettek többsége a KPMG által elvégzett felmérés szerint, amelynek összefoglalóját kedden juttatták el az MTI-nek.