Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy honlapunk a felhasználói élmény fokozásának érdekében cookie-kat alkalmazunk. A honlapunk használatával ön a tájékoztatásunkat tudomásul veszi.
Tovább folytatódik a mezőgazdaság és az élelmiszeripar technológiai modernizációja, az ehhez szükséges források rendelkezésre állnak – jelentette ki Nagy István agrárminiszter a 41. AgromashExpo agrárgép-kiállítás megnyitóján.
Itthon csendesnek ígérkeznek a következő napok, ezzel ellentétben külföldről folyamatosan jönnek majd az impulzusok. Lesznek kulcsfontosságú kamatdöntések és makrogazdasági adatok is, melyek a piaci hangulatot is alapjaiban változtathatják meg.
Sok szempontot kell figyelembe vennie annak, aki most venne elektromos autót, hiszen az átlagot meghaladó áramfogyasztásért jelentősen többet kell már fizetni, mint akár egy-két éve, viszont az ársapka kivezetésével az üzemanyagköltségek is megugrottak.
Enyhülőben van az energiapiaci nyomás a magyar cégeken, a tevékenységük finanszírozására azonban jóval drágább piaci hitelek állnak rendelkezésre, mint akár csak egy-két évvel ezelőtt. Csak idén 300 milliárd forintnyi olyan hitel jár le a magyar cégeknél, amelyeket a járvány elején elindított jegybanki NHP Hajrában vettek fel a cégek legfeljebb 2,5 %-os kamat mellett.
Februártól 700 milliárd forintos hitelkerettel elindul a Baross Gábor Újraiparosítási Hitelprogram a hazai vállalatok számára - jelentette be ma a Gazdaságfejlesztési Minisztérium. Az EXIM most elárult néhány részletet is a programról, amellyel Kisgergely Kornél vezérigazgató szerint a teljes hazai vállalati szektor működését támogatni tudják.
Az elektromos járművek értékesítése tavaly globális mérföldkőhöz érkezett, és a friss adatok és becslések szerint először érte el a 10 százalék körüli piaci részesedést, elsősorban a Kínában és Európában tapasztalt erős növekedésnek köszönhetően - írja a WSJ. Míg az Egyesült Államokban az elektromos autók még mindig csak töredékét teszi, addig Európában és Kínában már jelentős a részesedésük...
A hidrogénben rejlő potenciál, mint a dekarbonizációs törekvések egyik lehetséges kulcsa, ma már nyilvánvaló, aligha van olyan uniós ország, amely ne rendelkezne valamilyen fajta hidrogénstratégiával. Azonban az, hogy a mindennapokban megjelenjen, vagy még inkább az ipari termelésben egyre nagyobb teret nyerjen, annak módja még korántsem egyértelmű....