Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy honlapunk a felhasználói élmény fokozásának érdekében cookie-kat alkalmazunk. A honlapunk használatával ön a tájékoztatásunkat tudomásul veszi.
Az ipari termelés szerves és meghatározó részét képezi a magyar gazdaságnak: a kibocsátásban és foglalkoztatottság terén is markáns részarányt képvisel a legnagyobb termelő nemzetgazdasági ág. Emellett tulajdonképpen hazánk külső egyensúlyának is sarokköve az elsősorban kivitelre gyártó szegmens.
A magyarországi újautó-piac tavaly egyedüliként lett mínuszos az egész Európai Unióban. Nem csoda, hogy az autóállomány átlagéletkora folyamatosan emelkedik itthon. A fő okot megtaláljuk, ha megnézzük, hogy emelkedett itthon az új autók ára és hogyan az Európai Unióban, illetve a régióban.
Alig két hónap alatt több mint 139 milliárd forint összegben kötöttek hitelszerződéseket a cégek a Baross Gábor Hitelprogrambam. A január 15-én újranyitott hitelprogram 200 milliárd forintos többletkeretét rekordsebességgel, mintegy egy hónap alatt merítették ki a hazai vállalatok. A beérkezett hitelkérelmek elbírálása már lezárult, a lízingigényléseké pedig még folyamatosan zajlik.
Idén februárban több rekordot is megdöntött a hazai elektromosautó-piac, miközben világszinten is folytatódik a növekedés. Az amerikai Gartner kutatócég szerint ugyan hamarosan olcsóbb lehet egy elektromos autó előállítása, mint egy belső égésű motorral ellátotté, de a javítási költségek drasztikus emelkedését valahogy ki kellene védeni.
Nagy Márton azt mondta, hogy az európai elektromos autóipar fellendítése és megerősítése érdekében lépni kell: uniós szintű elektromosjármű-vásárlásösztönző programot szükséges indítani.
Hiába tudja az energiafogyasztók kétharmada, hogy miként állhatna át zöldenergiára, nem akar több pénzt vagy időt szánni erre – mutat rá az EY huszonegy piacon, többek között Spanyolországban, Németországban és Lengyelországban, összesen közel százezer lakossági energiafogyasztó bevonásával készült kutatása. Világszerte tartanak az energiaárak emelkedésétől.
Hónapok óta arról szólnak a hírek, hogy a kínai elektromosautó-piacon brutális az árverseny, az autógyártók egymás után jelentenek be árcsökkentéseket vagy más ösztönzőket, hogy növeljék eladásaikat. A főként a kínai cégek által gerjesztett árversenybe a nyugati cégek is beszálltak, most a Tesla lépett.
Az e-autózási piacon vegyesek a várakozások: egyre nőhet az ilyen járművek aránya, gyártásuk azonban még hat évig drágább lehet, mint a hagyományos kocsiké - véli a megkérdezettek többsége a KPMG által elvégzett felmérés szerint, amelynek összefoglalóját kedden juttatták el az MTI-nek.