Cookie
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy honlapunk a felhasználói élmény fokozásának érdekében cookie-kat alkalmazunk. A honlapunk használatával ön a tájékoztatásunkat tudomásul veszi.
Elfogadom

Szélesebb vásárlói kör számára lesz elérhető az elektromos autó – változó feltételekkel indul újra az állami támogatási rendszer

A klímacélok elérése és a villanyautózás ösztönzése érdekében új állami támogatási rendszerben kaphatnak támogatást a villanyautó-vásárlók, a jövőben 2,5 millió forint vissza nem térítendő támogatás kérhető a 11 millió forintnál olcsóbb tisztán elektromos autókra. A Magyar Lízingszövetség és a Gémosz örömtelinek tartja az új támogatási rendszert, amely fontos lépés a környezetkímélőbb autópark létrehozásában - közölte a két szervezet. Magyarországon egyébként a koronavírus-járvány miatt 17 százalékkal csökkenő újautóeladásokkal szemben a tisztán elektromos autók eladása 36 százalékkal nőtt az idei év első négy hónapjában.

A magyar autópiac jövője szempontjából kiemelkedő lépést jelent a villanyautókra vonatkozó új állami támogatási rendszer, amelynek elindítása időzítése is üdvözlendő, hiszen a koronavírus-járvány miatt az újautó-eladások Európa-szerte és Magyarországon is visszaestek - közölte a Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetsége (Gémosz) és az újautó-eladások finanszírozásában kulcsszerepet vállaló lízingcégeket tömörítő Magyar Lízingszövetség.

 

Az új állami támogatási rendszerben - amelyet a Klíma és Természetvédelmi Akcióterv keretében vezet be a kormány - a maximum 11 millió forintos új, tisztán elektromos autókra 2,5 millió forint támogatás kérhető, a maximum 15 millió forintba kerülő új villanyautókra pedig 0,5 millió forint vissza nem térítendő támogatás igényelhető. A támogatás mind pénzügyi, mind operatív lízing igénybe vétele mellett is pályázható.

Pesti Tímea, a Magyar Lízingszövetség elnökségi tagja kifejtette, hogy az alsó ársávban megnövelt állami támogatás miatt az elektromos autó használatának teljesköltség-mutatója versenyképes, sőt, kedvezőbb lehet a hagyományos motorral szerelt autókhoz képest. „Ez mind a magánszemélyek, mind a cégek, mind a flottaüzemeltetők számára vonzóbbá teszi a villanyautókat” - tette hozzá a Magyar lízingszövetség szakembere.  Gablini Gábor, a Gémosz elnöke pedig arról beszélt, hogy az új támogatási rendszer igazságosabb az olcsóbb autók intenzívebb támogatása miatt, így jóval szélesebb kör számára válnak elérhetővé a villanyautók. Kiemelte azt is, hogy a pályázati rendszer az eddiginél egyszerűbb lesz és a támogatást gyorsabban kapják meg az érintettek. Emellett az elektromos autók gyorsabb terjedése segíti a klímacélok megvalósítását is.

Magyarországon az idei első negyedévben összesen 517 új, tisztán elektromos autót helyeztek forgalomba az Európai Autógyártók Szövetsége (ACEA) adatai szerint, ez közel 36 százalékos emelkedést jelent éves összevetésben. Tehát a villanyautóknál növekedés történt, szemben a teljes újautó-piacon mért - a koronavírus-járvány miatti kereslet visszaesésből adódó – márciusig még csak 5, de áprilisig már majd 17 százalékos csökkenéssel. Persze az új villanyautók részesedése a teljes piacon még alacsony, de hosszabb távon, várhatóan egyre nagyobb szelet jut majd nekik. Pesti Tímea, a Magyar Lízingszövetség elnökségi tagja azt mondta: A villanyautókra vonatkozó új támogatási rendszer miatt a vállalati flottákban is növekedhet az elektromos autók részesedése, ahol a lízingfinanszírozás és a flottakezelés hagyományosan erős, így a lízingcégek számára is egyre fontosabb ez a trend.