Cookie
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy honlapunk a felhasználói élmény fokozásának érdekében cookie-kat alkalmazunk. A honlapunk használatával ön a tájékoztatásunkat tudomásul veszi.
Elfogadom

Pörgés a szalonokban - kérdés, mi lesz az év végén

A Datahouse adatai szerint az októbert 14 százalékos növekedéssel zárta a magyar újautó-piac, az év első tíz hónapjában így 10,4 százalékos többlet jött össze. Ez 12 451, illetve 127 556 eladott autót jelentett. Az utófinanszírozási piac is együtt nőtt az év első három negyedévében a piaccal és 10 százalékkal nőtt a finanszírozott összeg.

Azaz továbbra is lendületes bővülésben van a magyar autópiac, ám a Lízingszövetség szakértői szerint az év utolsó két hónapjában borulhatnak a számok a jövőre életbe lépő új uniós fogyasztási szabály életbe lépése miatti készletkisöprések és hosszabb átadási intervallumok miatt. Számos forgalomba helyezés utáni gyors forgalomból kivonás is torzíthatja a számokat.

Bár a darabszámokat tekintve messze az új autók piaca a legnagyobb, a növekedés mértékét tekintve van ennél jobban teljesítő szegmens, mégpedig a kisteherautóké. Az év első tíz hónapjában több mint 21 ezer talált gazdára belőlük, ami 19 százalékot meghaladó  növekedésnek felel meg. A céges vásárlások meglódulása mellett ez minden bizonnyal összefüggésben van az MNB NHP Fix programjával is, melynek segítségével a lízingcégek rendkívül kedvező fix kamatozású finanszírozást nyújtanak a cégek számára.

A buszoknál és nagyteherautóknál ugyanakkor csökkenés történt, előbbieknél 26 százalékkal 404 darabra, utóbbiaknál 13 százalékkal 4646 darabra csökkentek az eladások idén január és október vége között. A motorkerékpárokra viszont komoly igény mutatkozik, 37 százalékkal bővült a piac, ez 3828 eladott motort jelentett.