A korszerű gépparknak is köszönhetően tudja felvenni a harcot a munkaerőhiánnyal a magyar agrárium. A géppark folyamatos modernizálásában és a fejlesztésekben segíthetnek az olyan kedvező finanszírozási formák mint a lízing. Ezt a megoldást választotta az Aranykalász Kft. is.
A magyar agrárium egyre hatékonyabb gépekkel van felszerelve, ez pedig szerepet játszott abban is, hogy a koronavírus-járvány ellenére 2020-ban is jól teljesített magyar mezőgazdaság. Csorba Gábor, az Aranykalász Kft. tulajdonosa elmondta, hogy az agráriumban jelentős a munkaerőhiány, nehéz mezőgazdasági szakembert találni, így elsősorban a különböző agrárgépekkel tudják a humánerőforrást pótolni és tartani a lépést.
Az Aranykalász cégcsoport három cégből áll és szántóföldi növénytermesztéssel foglalkoznak: négy növényt - napraforgót, búzát, repcét, és kukoricát – termelnek. A zagyvaszántói központú Aranykalász Kft. 1200 hektárt művel, integrációban pedig ezen felül még további 600 hektárt.
Csorba Gábor szerint, ha szeretnék tartani a lépést rendkívül fontos, hogy folyamatosan frissüljön a géppark! A nagyértékű beruházásokhoz pedig segítséget jelentenek a kedvező finanszírozási lehetőségek, többek között az agrárlízing-konstrukciók. Mivel egy traktor akár 100 millió forintos kiadást is jelenthet, így az Aranykalász Kft. a rugalmas és költséghatékony finanszírozási formát jelentő lízinget tartja a legjobb finanszírozási megoldásnak. Elsősorban agrár- és fuvareszközöket lízingelnek a jegybank Növekedési Hitelprogramjában elérhető kedvezményes lízingkonstrukciók segítségével.
A géppark életkorát ugyanis alacsonyan kell tartani, így tudják a meghibásodások lehetőségét minimálisra csökkenteni. Az Aranykalász Kft. céljaihoz zárt végű és nyílt végű pénzügyi lízinget is igénybe vesz, a kamionokat például nyílt végű konstrukció keretében lízingelik, mivel elsősorban belföldre fuvaroznak, és jellemzően 2-3 éves eszközöket vásárolnak.
„A cégünk jelenleg két kamionnal is dolgozik, a gépek ebben az esetben is a munkaerőhiányból adódó nehézségeket segítenek leküzdeni. A fuvaroscégek rendkívül leterheltek, de a saját járműveinkkel a terményeket már beszállítva tudjuk értékesíteni, így nem vagyunk kiszolgáltatva a fuvarozóknak. A lízingkonstrukciók segítségével folyamatosan tudunk fejleszteni ás újítani a gépparkunkon, sokkal könnyebben tudunk beruházni” – tette hozzá Csorba Gábor.