Magyar Lízingszövetség

Eseménynaptár




Haszonjármű finanszírozás 2007

2007-ben az EU régi tagállamainak tehergépjármű értékesítése stagnált, ezzel szemben az új tagországokban közel 25%-kal nőttek az eladások. Magyarországon az új 3,5 tonnás, és annál nagyobb teherbírású haszonjárművek értékesítése 2007-ben 13%-kal nőtt, ezen belül az 5 tonna alatti, valamint a 15 tonna közötti szegmens bővült jelentősen, míg az új buszok értékesítése közel 30%-kal esett vissza.

Az EU előrejelzései szerint az EU-n belüli szállítási piac a legdinamikusabban fejlődő ágazat, a várható növekedés 67 % az eddigi 46 % növekedés (tonna/km) helyett, az új tagországok között pedig 85 % a várható növekedés.

Ezen kedvező környezetben a truck finanszírozás 2007-ben a korábbi éveket meghaladóan 16,5%-kal nőtt, így az éves kihelyezés elérte a 170 Mrd Ft-ot. A teljes lízingpiac hasonló mértékben bővült, így a tehergépjárművek részesedése továbbra is 14%.

A finanszírozott eszközök értéke 8%-kal nőtt, megközelítette a 220 Mrd Ft-t, míg a finanszírozással értékesített tehergépjárművek száma kis mértékben, mintegy 4%-kal csökkent, így 2007-ben a Szövetség tagjai 15.600 szerződést kötöttek ebben a szegmensben. A számok jól mutatják azt a tendenciát, hogy a finanszírozott eszköz volumen csökken, az átlag kihelyezések nőnek.

A szerződések közel 90%-a pénzügyi lízing, 7%-a operatív lízing és 3%-a hitel formájában valósult meg. A finanszírozással értékesített eszközök 65%-a új, 35%-a használt volt ebben az időszakban, más felosztás szerint pedig 8%-uk busz, 92%-uk pedig tehergépjármű.

A Szövetség által 2007 novemberében rendezett kerekasztal beszélgetésen elhangzottak alapján a piaci szereplők a fuvarozási piac bővülése ellenére sem várnak 2008-ban nagyobb eladás növekedést, mivel a gyártási kapacitások, és az országkvóták miatt egyes alszegmensekben komoly hiány alakult ki mind az új, mind a használt tehergépjárművek területén.

 

2007. december 31. hétfő, 21:40

«« Vissza